Oct 11, 2010

abg @ 1yr 5mons

Salam,....

n3 pagi nk cite pasal abg yg dh sethn 5bln..... aku kdg2 pelik setiap kali abg wat perangai , meragam, mlm2 bgn nangis, mesti time dia nk alih bulan...nape yek???....kalo masa kecik2 dulu bole la aku trime alasan tu ...orang kata bdak nk alih bulan meragam la sket.... tp abg dh besa...xkan meragam pasal alih bulan lg kot...

abg ok la skrang dh pandai main dgn kwn2...kalo dulu...dia mnyendiri takut dgn org...now...dia dh reti mnjoin kan diri...yg klaka nye cara2 dia mnjoin kan diri tu,,,, dia akan wat2 ketawa skali dgn kwn2 dia tu....tp dia lebey suke join club abg2 n kakak la (umo 3-5thn)... kdg2 abg terjatuh2 cos nk ikut abg n kakak2 lari2... dia tecit lg... trpksa la aku follow kemana dia berlari tu....

pasal shushu.... kalo kt umah BS,,,, dh stret 2minggu ni abg minum 3 or 4 botol je EBM...selalu yg FM tu xguna pn...so aku decide start ths week x mo bg dh 1 btl FM... so jz provide 4botol ebm aje...tu pun 2oz je /botol....abes tnye pengasuh asek x abes je kalo bg 3oz tu...syg la...

bab mkn plak...skang ni mmg ssh sket kalo nk soh mkn...kdg2 ok kdg2 main2 je... tp kalo mkn dgn kwn2 mmg dia la yg paling depan tunggu giliran disuapkan....

kalo kat umah dh bole main snd2 n aku bole wat keje lain..5min skali aku ninjau dia wat ape... aku xkisah abg nk main ape.....asalkan dia selamat dh....tp mmg mcm kapal nk belayar la umah..abes dia tonggeng bedak, sepahkan biskut...ade skali tu dia korek aku nye compact powder sampai licin (sambil baring lak tu).....aduhhhhh...abg...mcm2 la...kalo ayah dia blk keje...terkejut la tgk umah...ayah kata "ya Allah..mcm br abes perang".....naseb la,,..janji abg selamat n aku ley wat keje....

time abg tdo mmg aku pn akan bantai tdo jgk....caj energy.....huhuhu



4 comments:

- dieyana - said...

comelnye abang pakai baju purple tu....ensem boy!

ibudhani said...

me aceh aunty diana.....

cik puan akish said...

abang mau makan same tawan2 ye.....:)

dona::rose said...

Abang dah besar dah..Gaya pun mcm budak besar :)