Feb 22, 2010

Jus Carrot + Pegaga

carrot susu mmg fav jus aku either homemade or beli...mase pregnen aritu mmg acapkali...ceyyy bahasa...mmg selalu gak la aku minum... org selalu kata kalo wat sendiri x sedap.. cos x gune fruit mixer mcm kt kedai tu... tp aku guna je blender bese tu.. cume aku ade 2 bekas... pinjam bekas blender bubur anak aku..ekekek...xla pedas rase cili kering... n aku beli penapis teh cos nk tapis seredak dia tu... tp gud minum serdak2 tu skali kan...tp cos aku nk minum tanpa gangguan kt tekak... aku pakai penapis tu....

weekend aritu aku pn wat jus pegaga + carrot....
antara sebab aku nk mix kan jus carrot dgn pegaga ialah pegaga 1 of milk booster...heheh...n tonik urat... ialah pas besalin nih bnyk urat aku yg sakit nk2 kt lutut... ni sume kesan akibat aku mintak pentidine la nih... hehe...2jam b4 deliver aku dh xthn sgt sakit contraction...dh mngigil2.. (next time aku belajar cara nk kurangkan sakit)..kesian kt aku dh 9mons suffer sakit urat... ni dh kurang sket cos consume vit Bco...

khasiat pegaga
  • menguncupkan rahim
  • mengawet muda
  • memperbaiki peredaran darah
  • pertumbuhan rambut (rambut aku pn selalu gugur pas bersalin)
  • kuatkan gigi
  • kecerdasan otak (ni bole transfer ke bb via BM)
resepinyer:-
  • 1carot + 1/2 ikat pegaga diblend skali
  • tapis
  • masukkan 1sudu susu pekat or susu fresh milk
  • kacau
  • serve!!!
best gle!!!!!! ala tlupe snap pic jus tu!! (wana oren + hijau) bau pn selera je..xla pahit pun...

nota kecil : dh lama x leaking n engorge...pas minum jus ni B aku adela sket rs engorge n basah kt baju...


cubela.....

No comments: