Feb 2, 2010

fast-track meal


isnin aritu cuti hr wilayah...aku je cuti... en.abg SO aku keje...so aku srg2 jg dhani..... mmg x menang tgn kalo jg dia srg2..kalo dia tdo br aku bole buat keje dgn tenang n fast-track.... kalo dia x tdo aku wat keje kene terkejar2 + jenguk2 dia..cos skang ni dia bz sgt dgn aktivitinye tu.... tolong ibu lipat kain, susun bakul + kerusi, tlng vakum n mcm2 lg...so aku kdg2 xsempat nk masak...so aku akn masak lunch yg plg simple skali ..asalkan aku mkn..khasiat ttp menten....

pg dia tdo dlm kol 9.30---aku ley la prepare bubur dia n lunch aku...so menu aku aritu SUP AYAM FAST TRACK...

Senang je...
3ulas bwg putih + merah....
tumis sampai naik bau n garing sket2...
kemudian letak garam secukup rs n black paper...
pastu gorengkan ayam dgn tumisan td till kecut....
pastu tuang air utk buat sup...dh mggelegak
masukkan sayur brokoli n bayam...perghh sedap beb.....


No comments: