Jan 5, 2010

dhani dh naik walker...

mggu lepas aku g manjaku try duduk kan dhani dlm walker... n dia mcm excited dok dlm tu tekan button yg mcm2 bunyi animal ade...duck,dog,cat,lembu..n ade gak bunyi twinkle2 lil star...aku pun trus beli walker tu.. eventho dhani x reti duduk lg...





mase 1st dok kat walker kt rumah.. dia mcm takut2 plak xsampai 5min ddk dia dh ngs mintak keluar..2nd time tu aku try tolak walker tu dia mcm gayat... ngs... aku pn angkat...pening aku ...alamak dia xnk dok dlm walker plak... 3rd time tu aku bia kan je n gerakkan kaki dia n lama2 pastu dia pun xtakut dh sgt n dh pandai tolak kaki dia tp kebelakng je plak... 2nd step dia dh pandai kekiri-kanan..
n skang (hampir semiggu) dia dh explore 1umah..pegang kerusi,pegang cabinet... fuhhh lega rs ibu dhani dh pandai dok dlm walker ...senang ibu wat keje umah sket...

bcos of dhani x reti duduk unsupported lg.. aku limitkan mase dia dok dlm walker jz time nk makan n aku nk wat keje je....time len aku bia kan kt bwh je merangkak..memnjat... time ni la kena bhati2 sket... sakit gak bahu asek dok follow dia..tp xpela demi mmbesarkan anak n pastikan dia selamat..n also bpk dia mcm kterang punye SO (supervision officer) dah... everythg...dhani wat sume xbole 'dhani..tu xbole ...dhani..jgn'....pening gak aku diwat nye dgn 'kefussyan' n QC dia n sesuai la sgt dgn keje nyer tu....

2 me as long as dia selamat aku x kisah dhani nk xplorace kt umah tu... heheh... aku mmg trbalik sket dgn asben aku.. aku sempoiii ...asben aku 'terlalu brhati2'.... anyway xpela ..tats gud jgk... n consideration mase nk beli walker tu beli yg berat jgn yg ringan yer... bahaye... tkt senang terpelanting.. mase beli tu aku amek yg paling berat skali .. xpela dhani ..duit bkn ukuran demi keselamatan n mmbesarkan mu cayang selagi ibu trmampu nk beli...tp besar nnti len plak cite.. duit bkn segalanyer....


No comments: