Jan 7, 2011

Kenangan n semangat baru

2011 ni aku rs mcm beria sgt dgn azam n semangat baru berbanding dgn azam thn dulu2.... aku rs mcm dalam sgt semangat itew.... muahahah.....nk tau x azam aku ape...tp en.somi kata azam jgn cite kat org nnti xmnjadi...so xyah la ek tau azam aku...muhahaha...ni nak cite kenangan diri aku....

2008
thn 08 merupakan thn yg penuh dgn rezeki bg aku...alhamdulillah ia merupakan thn pertama aku bergelar isteri.. thn itu jugak aku dapat offer keje dgn gomen....aku xpenah sangka n skit pn xpenah terlintas nk end up mnjadi pegawai kerajaan... sbb saingan begitu ramai sgt nk masuk kerajaan.. after lebey kurang seminggu dua aku lapor diri......aku pregnen....ia merupakan adiah besday yg paling istimewa buat aku.....



2009
awal thn 09 aku masih lg pregnen...so mnjalani kehidupan sebagai wanita mengandung adalah sgt istimewa wat aku...mase ni la en. somi mmberikan sepenuh perhatian kpd aku..gosok kan bj, eh mcm2 la en.somi wat kan keje umah....
mid thn 09 merupakan thn pertama aku bergelar ibu....bnyak bende baru yg aku perlu absorp dlm diri...segala2nya berubah bile bergelar ibu....


2010
thn ni bg aku sgt la teruk sekali menjalani kehidupan sbg isteri n ibu. aku rs aku gagal memikul tanggungjawab tersebut....aku x pandai menguruskan mase dlm rumahtangga. aku hanya banyak tertumpu jaga anak saje... bole dikatakan selalu jgk aku x masak..disbbkan aku keletihan n kemalasan. tp kalo masakkan bubur utk sikecik tu aku rajin....dan bnyak sifat -ve dlm diri aku.... aku mnjadi seorang yg cepat marah, eh bnyak la lg.... sering xbersependapat dgn en.somi...aku xpernah nk memahami dia. aku je yg betul dlm wat keputusan...

dlm menjaga anak pulak...aku sering mncari info supaya dpt memberikan yg terbaik untuk simanja aku itu.... cume kdg2 aku terlepas sifat cepat marah aku tu kpd anak aku...shian abg kena marah dgn ibu....dan aku rs dh berikan yg terbaik setakat yg aku termampu utk my twinkle2 star tu...


2011
so thn 2011 ni bnyk perubahan yg aku nk wat..aku nk lebih menghargai org2 yg aku sayangi.... mereka adalah jiwa dan raga aku...aku nk jaga rumahtangga aku dgn sebaiknya...nk cepat singkirkan perasaan -ve yg bole melemahkan sistem badan aku...aku nk lebih berfikiran +ve..nk lebih dgr ceramah2 motivasi...skrang ni radio IKIM.fm selalu mnjadi radio feveret aku dlm kete..

2011 ini juga bnyak misi dan target aku dan en.somi.....aku harap ape yg aku rancangkan akan diberkati oleh Nya....amin...

3 comments:

ayukhairy said...

tak pe leni, kita sama2 belajar dari kesilapan lalu..mmg bila dah ada anak ni, time management selalu je kacau bilau..ayu lagi la..anak 2..huhu..mujur la babysitter ok..so, sempat gak la masak ala2 simple sebelum ambik diaorg..tahun 2011 ni plak, azam ayu utk perbaiki kew kitaorg n tak lupa juga utk upkan taraf kesihatan kitaorg semua..amin..mudah2an impian leni juga berjaya nanti ye..

- dieyana - said...

bnyk kenangan suka duka kita sebagai isteri n ibu. walau apa pun, pengalaman itu mengajar kita agar lebih matang. insya-Allah, ibudhani, sama2 lah kita berusaha membuang segala yg -ve dan mohon drpd-Nya agar menjadi seorang isteri kepd suami, ibu kepada anak2 dan anak yg baik utk kedua ibu bapa kita. insya-Allah....

ibudhani said...

ayu n diana,

thx kwn2 ats moral support uol berikan...yela kte belajar dr kesilapan...xpela same2 kte berusaha utk wat yg trbaik...

mudah2an 2011 ni hidup kte akn lebey baik dr sebelumnya..amin..