Jan 17, 2011

ragam si budak musyuk masham

arini nk cite pasal ragam muhammad afiq ramadhani...rs mcm dh lame x cite pasal budak musyuk masham ni.....

--------------------------------------------------------------------------------

-bercakap : belum lg...masih ckap german daa
walaupn dia x reti ckp lg, dia paham ape aku ckp...contohnye

'abg, buang pampers dlm tong sampah',

'abg, letak baju dlm bakul',
'abg, bg ayah ni',

'abg, cium ibu bnyk2',
abg, peluk ibu kuat2', dll
(so bg aku xyah isau la kan kalo anak lmbt bckp kan?)

-suke soh bukak peti ais
(sbb mcm2 stok ade dlm tu....cekelat bapak dia, aiskrim bapak dia, air milo bapak dia, vitagen, calciyum...)

- lompat n berlari2 atas tilam.....
(ni yg pening ni..kang terantok kt dinding meraung)

- soh ibu pakai tudung,,ajak ibu n ayah jalan2...
(kalo dia wat peel pg2 nk g keja..alamatnye punchkad ku merah le,,,)

- x suke gosok gg dh...gg mak aii kuning giloss
(ssh nye nk soh gosok gg!! mkn cekelat suke..adoii isaunye gg gongak)

- kalo kte smbahyang dia pn sebok ...dgn kupiah nye skali
(pas bg salam ..mesti dia dok atas peha nk shushu...mmm)

- pandai jeles n xkasi can lgsung ibu nk manja2 dgn ayah...mesti dia start nk nangis
(nk dokong bb org lain pn x bg)

- smkn kuat nangis n ngajuk n merengek
(ni yg ku letih)

-pnjat tangga xmo pegang gril
(ni yg baye skali ...kdg2 xsedar ...bile la ku nk beli safety gate ni)

-pnjat sofa + lari2 atas sofa
(ni yg aku nk jd tarzan ...kang dh jatuh bedebukkk...sshnye nk masak dgn tenang skang)

-suke mengemas (mnyepah), mnyapu, mop, vakum, memasak (main senduk + periuk)

- suke baling2 nasi, biskut, tumpah2 kan air...
(kdg2 xlrt ku biarkan je dia wat perangai cmni...abes lekit lantai umah ku)

-suke pakai kasut besar bile main kt lua rumah

-suke sgt dok kt stereng kete, main signal, wiper,

-suke sgt kalo bwk keluar naik kete..terlompat2 dlm kete
(ibunye pn suke kalo bapak dia bwk keluar jln2)

-------------------------------------------------------------------------------------


aku rs perangai budak2 mcm ni la kan.....ragam muhd afiq ramadhani ni bermusim...kdg2 dia dh lupe ...kdg2 datang balik ragam tu ..... kdg2 aku senang je nk masak...kdg2 bole jd x bole nk masak...nk sembahyang pn dh senang skang..tp kdg2 dia wat hal jgk...yg aku hanginnn bile pijak lantai lekit....xsuke sgt...

xpela dh mmg perangai bdak2 mcm tu....n dh job aku sbg ibu...aku syggg sgt kat bdak musyuk masham tu...xpuas la cium2 peluk dia....

jom layan muke bdak musyuk masham ni...


4 comments:

- dieyana - said...

hehehe, budak musyuk masham yang comel! hehehhe, part yg tk nak gosok gigi tu, macam wafiy jugak, aduhai, ada hari2, nak, tapi bnyk yg tak nak lah, skang okey skit, sbb beli berus baru yang dia suka...try ibu dhani beli berus gigi cantik, n tanya dia, suka tak'?

ibudhani said...

tula nnti try wat cmtu..tanye dia dulu...masuk ni dh 3x beli dh berus gg...nxt time try la wat cmtu...tq2!!!

ayu said...

leni, nak tak nak kena paksa juga kan...hariz ni pun kitaorg mmg suruh gak gosok gigi pagi & sblm tidur..

ibudhani said...

tula kena pksa jgk...sbb xnk gg dia rosak...kena pk bnyk tektik nk soh dia gosok gg...kdg2 jd kdg2 xjd