Apr 5, 2010

Normal ke x mcm ni?

Salam.... moning sume.....

weeken aritu mkn je kejenyer.... sbtu mlm pakcik aku wat bbq sempena aniversary nyer yg ke ...aiseymen x ingt la aku yg kebrp... n ahad tu adik bongsu aku family bopren dia dtg merisik.... minggu mkn2.... kisahnye nk diceritakan ialah..... pasal super bb aku la...... ntah nape dia jd cmtu.......

sabtu mlm tu g la umah pkcik aku...mmg dh time tdo dia kol 9pm tu... kat umah pkcik aku super bb aku jd takut sgt2 dgn org...asek menjerit nangis je....nk aku dokong je....n nk g jauh dgn org...setiap kali aku nk join mkcik2 aku n cousin aku msti dia rengek2 nk soh aku blah dr situ...

kat umah pkcik aku tu cucu dia mmg bnyk sgt toys...mr.so pn nk la letak anak aku kt kude menan tu...dia menjerit sakan mcm kena sampuk....seolah2 dia menjerit tu mcm nmpk antu je.... serius xpenah dia jd cmtu...b4 ni mmg dia xmo dgn org...tp dia ngis kuat je...ni siap mnjerit2....sume org pelik dgn anak aku.....antara dialog2 mlm tu :

  1. "Long... ko kena expose long anak ko....supaya dia x takut dgn org..."
  2. "x ganas la anak ko....."
  3. "ko ni jg anak mcm jg anak dara"
  4. "xyah g jln jauh2 g je giant bwk anak keluar...main kt playground tu..''
  5. "nk melekat kt mak dia je"
  6. ''mcm dia sorang je ade mak''
  7. ''kalo x expose dia nnti sampai besa jd gitew''
  8. SMS - bla.bla..bla..bla....kalo xbaik g la jumpe ustaz...dia lemah smgt kot/BS selalu mrh2 or jerit2 dia kot....bla..bla..bla..bla...
nape ek dia jd gitew....aku target nk mkn 4ketol ayam BBQ ...xdpt ...dpt mkn seketol je....mlm tu blk je umah super bb aku terus tdo..... yg aku perhatikan perangai super bb aku tu....cepat marah sgt /mengamok kalo aku nk change diaper dia kol 12mlm... sebelum tu kol 8.30 dh tuka...kalo x tuka chian lak dia kan...n aku perhatikan kalo org aproach dia yg manja2...je dia boley...tp tu pun kalo tgk muka aku xde start nangis blk....kalo org sergah/cuit2,geli2kan dia/trus amek mmg dia nangis.....

b4 ni suami BS aku ade kata panggilan dhani walaupn pendek tp sebenarnye berat bg super bb aku nk pikul....----betol ke ek?

start ths week aku xmo dh panggil dhani (even tho name manje aku panggil dia mase dlm peyot)...2/3 minggu lepas mmg kteorg dh start panggil dia abang...bia dia nmpak seperti abg la...(jgn salah phm ek---super bb aku lom dpt adek lg ek)...or panggil dia afiq...kalo nakal/nangis /jerit2....aku akan panggil name penoh dia....Muhammad Afiq Ramadhani....aku tgk kt buku maksud name dia kalo 1-1 ialah : terpuji- kemuliaan- ramadhan...mksud dhani plak...aku x brape ingat rase2 nisbah....


tula ayah...suke kterang dok diam2 kt umah... tp aku dh 2 , 3 minggu dh every weekn pg or ptg bwk dia jln2 naik stroller....shuke super bb aku....

7 comments:

Zaza Emeer said...

harharhar... lawak lak aku bc ni. sama mcm kes aku lak rasanya...

ibudhani, anak aku kalau kat rmh MIL mmg tamau ngan org. kalau kat rmh mak aku, dia ok je ngan sume org. aku rasa punca nye environment kot. bukan mslh lain. maybe dia x selesa tmpt ramai org dah dia rasa insecure bile jauh dr ko.

anak manja aku tu mmg x suka org ganas2. aku lg suka cmtu. aku nak dia jd gentleman. aku rimas budak ganas2. hehehe... dan aku suka anak aku melekat ngan aku. adik beradik aku sume cmtu xkira lelaki perempuan. dan hasilnya smpi besar nak melekat ngan mak jer... best kan anak2 rapat ngan kita smpi dah besar? i like!

Zaza Emeer said...

owh psl nama tu, aku pun tatau la knp org2 tua selalu ckp cmtu. anak aku selalu sakit2 pun dorg suh ubah nama. nama Aazad tu berat sgt, suh panggil Hariz. tp sakit jgk anak aku. apa releven nye eh? hehehe....

ibudhani said...

thanx zaza..ko wat aku x jd nk risau...sbnrnye aku pn suke anak aku nk melekat dgn aku...tula dia rimas org ganas2 dgn dia...n dia rimas ek dgn ramai2 org...

ko tau x... yg aku lak dok mmbebel dkt ayah dia..hah..ni ikut perangai ayah la ni xmo cmpo dgn org...pastu dia lak nyalahkan aku..hah ni ikut perngai ibu dia la kuat ngamok...adessss pening sey...

tula aku pn xtau la relevennyer...dh tu ko panggil hariz gak ke?

Zaza Emeer said...

jgn kata anak kite, aku ni pun rimas tmpt ramai2 org... hahaha...

disebabkan yg suh tukar nama tu mak aku, aku ikut le jgk... skrg panggil hariz. tp sama jer... hehe...

ibudhani said...

hah samela aku pn rimas ..
heheh...xpela hariz pn sedap gak..name ank buah aku pn same--adek ayesh aku panggil..

Zaza Emeer said...

kakak aku pun panggil ayesh gak... heheh... ok la tu dia nak melekat, time kita gi keje dia x dpt nak melekat...

ibudhani said...

alalala chian dia kan...kalo base jawe..mentel kan org pnggil...ntahle..heheh