Apr 12, 2010

cerite-ceriti weeken.....

weeken aritu blk kg mr.so cos ade kenduri ..mkcik dia nk g wat umrah.... besela super bb aku xmo dgn org.... kalo tgk muke mak dia xde je mulala nangis...sedara mare suke la usik dia cos dia asek nk nangis je..ckit2 chembeng bile org amek...tp xdela seterok kejadian aritu...mgkin aku dh tren dia setiap ptg skang ni g jln2 naik stroller jumpe kwn2 n kakak2 n abg2 kt tmn tu.....

antara komen2 sana sini sms brcuti...

  • ramai la gak yg tegur dh susut badan dia....terutama m,pil....n comparekan dgn bb org len....(nk wat cmne bb org tu mak dia debab..super bb aku mak dia xdebab....)
  • xbole jln2 lg ke....kene mkn bnyk ni kasi kuat tulang...(utk makluman ye...mak super bb 10bln dh lari tau...ayah super bb 1.5thn br leh jln....)
  • kene gak bg nasi lembek ...nnti anak xpandai mkn nasi bese..nnti perot anak terkejot bile mkn yg kasar... (tu mr.so nye undang2 diktator ...aku pn xdpt nk mghalang...leh wat gado je t)...tp aku ade gak la tren super bb mkn ns lembek....
  • ade bb jiran tu asek menangis je.... tp mak dia thn sbr...(aik....mcm double meaning kerrr?)
disebbkan super bb aku asek nk melekat...so aku xdapek la nk tolong sgt keje kenduri ni...tp keesokkannye (ahad.... pg2 mud super bb ade ok main...aku pun basuhla saki baki sume kuali2, pinggang mangkuk...)

tp yg sronok nyer aritu....super bb aku tunjuk hero la dpn kakak2.... dia merangkak laju2...keliling kakak2 sambil mnjerit excited.....(truje kot dikelilingi dgn mughe2...)


drive td mata garfield je.....

10 comments:

IbuHakimHaikal said...

Ibudhani..ape yg penting Dhani sihat..biasenye klu anak dah lasak mmg badan susut..itulah yg terjadi pd Haikal..huhu..;)

ibudhani said...

yela..penah gak dgr org ckp gitew...nk ringan kan bdn ....

Zaza Abdullah said...

oit...aku x debab pun apsal anak aku debab eh? hahahhaha....

aku hr tu pun sedih je bile org ckp anak aku berat, lambat jln. skali kooo msk 11 bln je dia dah jln. go Aazad!

xper2 yg penting anak kite sihat dan pandai :)

ibudhani said...

zaza...ha ah la mama aazad xdebab ... bb nyer pule yg sehat... adehhhh..

so kesimpulannye sume fakta tu x brp tepat la ek.... anak aku xla berat 8kilo lebeh je xjln2 lg...

yep2 yg penting bb sehat n pandai ....

Zaza Abdullah said...

dia blom jln tu sbb dia blom bersedia... masa aku jaga sendiri hr tu aku rajin urut kaki dia bg kuat. pastu encourage dia utk mula melangkah.

xper2... ada budak yg cepat, ada yg lmbt. anak2 sedara husband aku pun ~18bln br bole jln. sib baik la anak aku cepat. dah la dia bukan cucu fav. hehehe...

ibudhani said...

dulu mase bb aku rajen la urut..skang ni ssh...berperang ko...ha ah aku pn ade tren dia prektis jln...aku pegang sebelah bapak dia pegang sebelah...dia suke!!!

- dieyana - said...

ibudhani, org bleh kata apa sajer, tapi hanya kita sebg mama aje yg tahu. diaorg tu bnyk ckp je. Diana pun tk brpe suka org gitu. pstt, ibudhani, "mughe" tu apa benda?hehehe

ibudhani said...

diana...hehehe mughe tu bunga ihihikk.....

donarose said...

kenapa kite jadi geram baca posting ni. hehe. X sukanya bila org menyebok pasal anak kita. Sbb we know our son more than any body else! kadang2 org tend to be much smarter than we are, the baby's mom. *geram* (maaf tumpang meluah perasaan) hehe

ibudhani said...

donarose sori wat u geram lak... sedey gak bile org suke compare dgn bb org len....